Thursday, January 5, 2017

Fujifilm XF14mm in Japanese old temple 兵庫県加西市 一乗寺

Happy New Year dear guys!
In Japan, people don't work while New Year Days and celebrate it with the family in home country, meanwhile, most stores closed. Instead we don't hold celebration in Lunar New Year like as other Asian countries. Anyway, Huge people went back to their home town by cars and visited tempes and shrines, so I couldn't drive to take photos beacause there were traffic jams here and there. Well...What should I do?  I did clean my room to invite my friend and went shopping for stockpile while New Year Days. I had no leisure. 
And now, party time is over!!

あけましておめでとうございます。
少しブランクがありましたが、新年第一弾として以前から触れていた兵庫県加西市の一乗寺に行ってきました。高砂市と姫路市の境界の人里離れた山奥にあり、周囲の雰囲気は同じ加西市の酒見寺や玉丘公園とはまたかなり違った感じがします。今時珍しいことにこのお寺の周囲は携帯電話の圏外で、来るときは良いのですが帰りにGPSがなかなか反応してくれずに少し慌てました。十年ほど前まで珍しくもなかったことですが、こんな些細なアクシデントも懐かしいような奇妙な感覚を覚えてしまいます。
話を戻しまして、一乗寺ですがここも法道仙人開基と言い伝えられていて650年に開山されたそうです。建物も境内の文物も今まで見てきた寺院と比べて、どれもとてつもなく古いです。周囲の木々が鬱蒼としていて、冬に来たのでそれほどでもありませんでしたが、夏はまた違った雰囲気があるに違いありません。
このお寺の見所は国宝の三重の塔です。非常に瀟洒なシルエットで国宝の名に恥じない見事な美しさです。
少しブランクがあったせいか、貴重なショットが数枚ブレてしまいました。少しリハビリが必要なようです。



Every shot was taken in RAW and processed with AuroraHDR2017.

No comments:

Post a Comment